Recherche avancée

If you are experiencing problems with "Everything", post here for assistance.
Post Reply
lujerneta
Posts: 1
Joined: Mon Oct 14, 2019 9:30 am

Recherche avancée

Post by lujerneta » Mon Jan 25, 2021 1:44 am

25 jan 2021
Bonjour,
Je viens d'installer la version 1.4.1.1004.x64 de EVERYTHING sur mon Portable Gigabyte
Processeur : Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ CPU @ 2.60GHZ 2.60 GHz
Mémoire RAM installée : 16.0 Go (15.9 Go utilisable)
ID de périphérique : EDD2ED88-E9D5-4935-AAA6-EBB56EB3BB82
ID de produit : 00325-96014-37100-AAOEM
Système d'exploitation 64 bits, processeur x64 Édition Windows 10 Famille
Version : 20H2
Installé le 30/07/2020
Version du système d'exploitation : 19042.746
Expérience : Windows Feature Experience Pack 120.2212.551.0 (dernières MAJ KB4598481 et KB4598242 faites le 23 jan 2021).
RAM installée 16 Go
Disque C: NTFS 223Go
Disque D: SSD NTFS 1 To

Dans Advanced search[ / A word or phrase in the file :
File content is not indexed. Combine with other filters for the best performance.

Vous dites : Lorsque les autorisations sur les répertoires de données de la recherche de Windows sont mal définies, le service de recherche pourrait ne pas pouvoir accéder à l'index de recherche de l'ordinateur ou le mettre à jour. Cela pourrait entraîner le ralentissement des recherches ou le renvoi de résultats de recherche incomplets.

La recherche d'un mot dans un fichier docx par exemple, est bien trouvée avec la recherche standard de Windows 10.

J'ai bien ré-indexé mes volumes C: et D: qui sont bien paramétrés pour "Autoriser l'indexation du
contenu des fichiers..
.".

Je ne comprend pas ce que vous voulez dire par dire "File content is not indexed. Combine with other filters for the best performance" (je parle anglais couramment).

Dans les versions précédentes de Everything que j'ai utilisées, cette fonction me donnait des résultats parfaits.

Je fais beaucoup de traductions de documents, entre autre, et j'étais très satisfait de la rapidité de votre logiciel comparé à Windows.

Je vous remercie par avance de bien vouloir apporter votre attention à mon problème.

Cordialement, Imierneta

void
Site Admin
Posts: 6081
Joined: Fri Oct 16, 2009 11:31 pm

Re: Recherche avancée

Post by void » Mon Jan 25, 2021 1:48 am

Jan 25, 2021
Hello,
I just installed version 1.4.1.1004.x64 of EVERYTHING on my Gigabyte Laptop
Processor: Intel (R) Core (TM) i7-6700HQ CPU @ 2.60GHZ 2.60 GHz
RAM installed: 16.0 GB (15.9 GB usable)
Device ID: EDD2ED88-E9D5-4935-AAA6-EBB56EB3BB82
Product ID: 00325-96014-37100-AAOEM
64-bit operating system, x64 processor Windows 10 Home Edition
Version: 20H2
Installed 07/30/2020
OS version: 19042.746
Experience: Windows Feature Experience Pack 120.2212.551.0 (last update KB4598481 and KB4598242 released Jan 23, 2021).
RAM installed 16 GB
Disk C: NTFS 223GB
Drive D: 1TB NTFS SSD

In Advanced search [/ A word or phrase in the file:
File content is not indexed. Combine with other filters for the best performance.

You say: When the permissions on the Windows Search data directories are set incorrectly, the Search service might not be able to access or update the computer's search index. This could cause searches to slow down or return incomplete search results.

The search for a word in a docx file for example, is well found with the standard Windows 10 search.

I have re-indexed my volumes C: and D: which are correctly configured for "Allow indexing of
content of files ... ".

I don't understand what you mean by saying "File content is not indexed. Combine with other filters for the best performance" (I speak English fluently).

In previous versions of Everything that I used, this function gave me perfect results.

I do a lot of translations of documents, among other things, and I was very satisfied with the speed of your software compared to Windows.

Thank you in advance for bringing your attention to my problem.

Sincerely, Imierneta
via Google translate

void
Site Admin
Posts: 6081
Joined: Fri Oct 16, 2009 11:31 pm

Re: Recherche avancée

Post by void » Mon Jan 25, 2021 1:53 am

Merci pour votre message et vos informations.

"Everything" n'utilise pas votre index Windows.

Le contenu du fichier n'est pas indexé par "Everything".
Pour des performances optimales, combinez votre "Everything" content: search avec autant d'autres filtres de recherche, par exemple: un filtre de localisation, une extension, un filtre de taille et un filtre de date de modification.

Si "Everything" ne trouve pas de contenu, essayez ce qui suit:
  • Veuillez vous assurer que vous utilisez la version x64 de Everything (Aide -> À propos -> Version -> x64)
  • Dans Everything, dans le menu Outils, cliquez sur Options.
  • Cliquez sur l'onglet Général sur la gauche.
  • Vérifiez les paramètres et les données du magasin dans% APPDATA% \ Everything
  • Décochez Exécuter en tant qu'administrateur.
  • Vérifiez le service Everything. (Veuillez vous assurer que cela est coché et non carré)
  • Cliquez sur OK.
  • Quittez Everything (cliquez avec le bouton droit sur l'icône de la barre d'état Everything et cliquez sur Quitter).
  • Redémarrez Everything.
Veuillez me faire savoir si le problème persiste.
Thank you for your post and information.

Everything does not use your Windows Index.

File content is not index by "Everything".
For the best performance, combine your "Everything" content: search with as many other search filters, for example: a location filter, an extension, a size filter and a date modified filter.

If Everything is not finding content, please try the following:
  • Please make sure you are using the x64 version of Everything (Help -> About -> Version -> x64)
  • In Everything, from the Tools menu, click Options.
  • Click the General tab on the left.
  • Check Store settings and data in %APPDATA%\Everything
  • Uncheck Run as administrator.
  • Check Everything Service. (Please make sure this is tick-checked and not square-checked)
  • Click OK.
  • Exit Everything (right click the Everything tray icon and click Exit).
  • Restart Everything.
Please let me know if the issue persists.

Post Reply